Molossit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Molossit

Molossiroduista kiinnostuneille
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Cane Corso ja lapset

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Randa




Viestien lukumäärä : 2
Join date : 19.12.2010

Cane Corso ja lapset Empty
ViestiAihe: Cane Corso ja lapset   Cane Corso ja lapset I_icon_minitimeSu Joulu 19, 2010 2:16 am

Kyselisin kun olemme hankkimassa corsoa, että minkälaisia kokemuksia teillä on corsoista ja lapsista? Olisi kiva kuulla kokemuksistanne, kiitos! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Yezzi

Yezzi


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 21.09.2009
Paikkakunta : Lahti

Cane Corso ja lapset Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso ja lapset   Cane Corso ja lapset I_icon_minitimeMa Joulu 20, 2010 2:42 am

Heippa !

Itselläni ei corsoa ole mutta ystävälläni on. Heillä ainakin corso tulee hyvin toimeen perheen lasten kanssa ja haluaisi useimmiten olla lasten touhuissa mukana. Ainakin heidän Corsonsa suhtautuu varauksella tuntemattomiin joten se vie oman aikansa että heidän corsonsa uudet ihmiset "sulattaa". Tämä pätee myöskin lapsissa. Eli jos koira saa olla omissa oloissaan kun tulee lasten kavereita kylään ja tulla sitten moikkaamaan kun siltä tuntuu niin mitään ongelmaa ei ole. Sitä en sitten tiedä miten tämä koira suhtautuisi siihen jos vieras lapsi tulisi yht äkkiä silittelemään tms. MINÄ VEIKKAISIN että lähtisi kauemmas tai vähän murahtaisi varoitukseksi. Tosin tämä minun ystäväni corso ei ole mikään maailman parhaiten sosiaalistettu koira. Tässä ystäväni perheessä asuu siis kaksi lasta n.8-vuotias ja n.2-vuotiaat lapset. Tämä 2 vuotias saa vaikka rymytä koiran yli kontaten tai miten tahansa niin koira on vain onnessaan kun pääsee "leikkiin mukaan".

Eli minä olen saanut sellaisen käsityksen että oma väki saa tehdä koiralle ihan mitä huvittaa mutta vieraampien ei kannata ihan heti yrittää tarkastella koiran hampaita tms Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Randa




Viestien lukumäärä : 2
Join date : 19.12.2010

Cane Corso ja lapset Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso ja lapset   Cane Corso ja lapset I_icon_minitimeTo Joulu 30, 2010 1:46 am

Kiitos, että vaivauduit vastaamaan! Smile Hetken jo luulin, ettei kukaan vastaa mitään ja kiva että kerroit sun kokemuksen corsosta ja lapsista, vaikka sulla ei itselläs tätä rotua olekkaan. Tänks! Very Happy Mä olen kans kuullut että noin se just menee, ettei oman "lauman" kanssa ole mitään, mutta vieraiden kanssa voi mennä hetki ennen kuin hyväksyy. Pääasia on,että on lapsirakas, koska lasten kanssa joutuu tekemisiin ja eiköhän se pennusta asti totu myös meidän lapsen kavereihin...Kuitenkin aina vähän pelottaa kun isosta rodusta kysymys, että mitä jos sattuukin jotain tms. Mulla onneksi todella paljon kokemusta koirista mm. rottweilereitä, dogo jne.mutta tästä rodusta ei juuri mitään, sen takia täällä kyselenkin, et mitens on menny niillä joilla kokemusta tästä on! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Yezzi

Yezzi


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 21.09.2009
Paikkakunta : Lahti

Cane Corso ja lapset Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso ja lapset   Cane Corso ja lapset I_icon_minitimeLa Tammi 01, 2011 4:37 am

Hyvä että tällainenkin kokemus kelpasi joka ei omasta koirasta ollut.
Aivan ihana adhd kenguru kakara tuo poitsu on ja minut ottaa aina kunnon suukoin vastaan kun nähdään Laughing Minut nähdessään oikein innostuu (olent tuntenut koiran siitä päivästä lähtien kun se kotiin tuli) ja ottaa innolla vastaan vieraita ihmisiä ainakaan tämä poitsu ei noteeraa oikein mitenkään ainakaan ulkona..
Takaisin alkuun Siirry alas
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso ja lapset Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso ja lapset   Cane Corso ja lapset I_icon_minitimePe Helmi 18, 2011 1:14 am

Randa kirjoitti:
Kyselisin kun olemme hankkimassa corsoa, että minkälaisia kokemuksia teillä on corsoista ja lapsista? Olisi kiva kuulla kokemuksistanne, kiitos! Smile

Harmittavan myöhään huomasin kysymyksesi, mutta vastaan näin myöhäänkin.

Minulla on kotona 3 Corsoa http://www.petsie.fi/pet.php?petid=171854&s=images&img=20820211&showAll=1 ikähaitarilla 7kk-3,3vuotta. Kaikilla omia persoonoitaan, mutta kaikilla yksi yhteinen piirre, lapsirakkaus. Omat lapsemme ovat jo teinejä, joten eniten meillä käy eniten, eikä koirilla ole ollut ikinä mitään ongelmia nuorisoa kohtaan, vaikka joskus pelkäsinkin, miten koirat ymmärtävät kun nuorison tyyli on vähän raisua, milloin painitaan tai nyrkkeillään. Joka tapauksessa lapsemme ja heidän kaverinsa voisivat varmasti vetää koiramme vaikka solmulle, eikä nämä raukat osaisi laittaa vastaan.

Naapurissamme on pieniä lapsia ja koirame ovat olleet heidän kanssa aina erittäin varovaisia, aikuiset otetaan paljon raisummin vastaan, saatetaan hyppiä syliin jne. mutta pienet lapset tosi varovaisesti.

Ystäväpiirissäni on monia corson omistajia enkä ole kuullut ongelmista lapsien kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Cane Corso ja lapset Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso ja lapset   Cane Corso ja lapset I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Cane Corso ja lapset
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Cane Corso

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Molossit :: Molossirodut :: Rodut-
Siirry: