Molossit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Molossit

Molossiroduista kiinnostuneille
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Cane Corso

Siirry alas 
+5
SeijaK
MeMo
Ruttt
Arvuuttaja
Illuusia
9 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 1:25 am

Esittelenpäs sitten Corso poikani,

Cane Corso Img0677k
Kuvassa Fito 1v 7kk

Cane Corso F9f412451529
Kuvassa Conan 10 kuukautta

Cane Corso Img0719
Ja molemmat
Takaisin alkuun Siirry alas
Arvuuttaja

Arvuuttaja


Viestien lukumäärä : 3
Join date : 10.07.2009
Ikä : 34
Paikkakunta : Porvoo

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 1:44 am

Vitsit miten komeita jässiköitä!
Voiko kysyä miten päädyitte corsoihin? :3
Takaisin alkuun Siirry alas
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 2:28 am

Arvuuttaja kirjoitti:
Vitsit miten komeita jässiköitä!
Voiko kysyä miten päädyitte corsoihin? :3

Corsoon päädyttiin niin, että olin aina ollut vailla Bordeauxindoggia ja luin netistä paljon rodusta ja soittelin kasvattajia läpi. Emmin kuitenkin paljon, bordeauxien terveystilanteen takia. Kuitenkin tutkin paljon kasvattajien sivuja ja yhdellä kasvattajalla törmäsin sitten corsoon. Seuraavaksi kiinnostuin niiden terveyden selvittelystä ja taas luettiin netistä ja soiteltiin kasvattajia läpi. Pikkuhiljaa rotu alkoi kiehtomaan enemmän ja enemmän ja nyt sitten taloon on kotiutunut yhden koiran sijasta kaksi corsoa.

Mikä hauskinta, olin joskus aiemmin, kun minulla oli saksanpaimenkoira ja nöffi ollut ehdottomasti sitä mieltä, että kun joskus jompi kumpi nukkuu pois, niin taloudessamme ei tule olemaan kahta koiraa enää ikinä. No se päätös on pitänyt, nyt koiria on kolme, Conan Fito ja 13-vuotias Jere
Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 3:19 am

On kyllä upeita corsoja Shocked

Mulla on ollut aina corso yksi vaihtoehto omaan laumaan, sen verran on omaan mieleen tuo rotu. Millainen on teidän corsoilla vahtivietti?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
MeMo

MeMo


Viestien lukumäärä : 37
Join date : 09.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 3:40 am

Nämä pojat on kyllä komeita Smile itelläkin Corso on ollut sellanen rotu näistä molosseista et kiinostaa paljon ja olen harkinnut joskus sellaisen ottoakin, mutta ei vielä seuraavaksikaan koiraksi.
Kasvattajien sivuja olen käynyt katselemassa, mutta yhteyttä en ole ottanut.. saa vinkata ulkomaalaisia kasvattajiakin, kun niitä on hankala löytää..tai sitten en osaa etsiä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 3:28 pm

Admin kirjoitti:
On kyllä upeita corsoja Shocked

Mulla on ollut aina corso yksi vaihtoehto omaan laumaan, sen verran on omaan mieleen tuo rotu. Millainen on teidän corsoilla vahtivietti?

Vahtiviettiä löytyy sen verran, että kun vieraita tulee pihaan, niin ne haukahdetaan ja käydään katsomassa, mutta haukahduksen jälkeen alkaakin heti leikki. Onko sitten sen enempää vahtiviettiä, se on vähän vaikea sanoa, kun koirat ovat pihalla yleensä meidän seurassa.

Conanista sen verran, että se on pidetty pihalla yksin pennusta lähtien, joten se ei takuu varmasti poistu omasta pihasta, naapuri joskus nauroikin, että millä se on saatu oppimaan, että se istuu etupihalla yksin ja seuraa ohikulkevia ihmisiä ja koiria menemättä kenenkään luokse. Fito on tullut meille myöhemmin ja sen vuoksi sitä ei ole ikinä pidetty valvomatta pihalla.

Ehkä tuo vahtivietti meillä ei pääse oikeuksiin, kun koirat on tottuneet että meillä ramppaa vieraita niin, että takaovi käy puolen tunnin välein, joko meidän aikuisten vieraita ja sitten kun talossa on vielä 14- ja 16-vuotiaat teinit, niin liki pitäen aina on joku kyläilemässä.

Ovikellon soiminen meillä on taas sellainen harvinaisempi tilanne, kun kaikki yleensä tietää tulla takaovesta suoraan, että se soi ehkä kerran kuukaudessa. Se aiheutti aikaisemmin kauhean haukkumetakan, jonka jälkeen opeteltiin että soiteltiin itse ovikelloa monta kertaa päivässä ihan vaan huvin vuoksi, niinpä sekään ei enää ihmeellisempää melua aiheuta.

Kuitenkin molemmat Corsot ovat olleet helpompia luonteeltaan, kun kuvittelinkaan. Esim. vieraat koirat ei ole kummallekaan mikään ongelma, edes ärhänteleviin koiriin eivät reagoi vihamielisesti vaan laittavat ärhäntelijän vastaan tullessa leikiksi, rinta maahan ja perse ilmassa mielettömiä hyppyliikkeitä. Tämä varmaan juontaa paljon siintä, että käymme paljon erilaisissa tapahtumissa, missä on koiria tai muita eläimiä mm. raveissa, kaverin tallilla (siellä 15 hevosta ja 3 koiraa, yksi niistä taas aikuinen corso), palveluskoiratouhuissa, hakuporukassa, koiranäyttelyissä jne.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 6:57 pm

^ Eli kuulostaa aikalailla samalta kuin meidän alanon suhtautuminen muihin vieraisiin. Mulle kun sanottiin aina välillä että corsot eivät sovi missään nimessä rivariin tai kerrostaloon koska vahtivat paljon ja se ympäristö täten stressaa niitä.

Onko corsojen terveys mikä nykyään? Onko sinun molemmat corsot ihan Suomesta vai ulkomailta?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 7:39 pm

Admin kirjoitti:
^ Eli kuulostaa aikalailla samalta kuin meidän alanon suhtautuminen muihin vieraisiin. Mulle kun sanottiin aina välillä että corsot eivät sovi missään nimessä rivariin tai kerrostaloon koska vahtivat paljon ja se ympäristö täten stressaa niitä.

Onko corsojen terveys mikä nykyään? Onko sinun molemmat corsot ihan Suomesta vai ulkomailta?

Tiedän useamman corson, jotka elää rivarissa tai kerrostalossa, eikä se ole aiheuttanut ongelmia. Helsingissä asuu kerrostalossa jopa kaksi corsoa muutaman kissan kanssa kerrostalossa, eikä ongelmia.

Molemmat koirat on suomesta samalta kasvattajalta, mulle oli tärkeää nähdä koirien vanhemmat ja tutustua niiden luonteeseen, ennen kuin koirat tuli meille. Molemmat vanhemmat oli aivan ihania luonteeltaan... Samalla tuli nähtyä kasvattajan kaikki koirat yksittäin ja laumassa 8 koiraa ja se että ne tuli keskenään toimeen ongelmitta. Nyt on käyty kasvattajan luona monet kerrat muutenkin ja se laumassa pärjääminen on nähty.

Molemmat koirat ovat olleet terveitä ja tiedän että rotu on suhteellisen terve!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Heinä 10, 2009 8:57 pm

Kiitos infosta, kasvatti vain tuota corsokuumetta Very Happy Eiköhän tästäkin perheestä joskus moinen otus löydy.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
SeijaK
Vierailija




Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeLa Heinä 11, 2009 3:56 pm

Smile
Corsoihmiset kyllä tunnistaapi kuka täälä kirjottelee Very Happy

Hyvä palsta tutustua ulkomaisiin kasvattajiin ja muutenki rotuun on http://www.canecorsoforum.info/
Sinne pitää rekisteröityä jotta näkee kaikki osiot, rekisteröitymisen jälkeen pitää esittäytyä lyhyesti enkuksi.

Minua tuntemattomille, molen siis Seija Oulusta, kotona on corsonarttu Pieni, sijoituksessa etelä-Suomessa narttu Soppa sekä uros Poika. Kennelnimellä Doubleclick's molen kasvattanu muutaman welsh corgi cardigan-pentueen ja nyt ootellaan josko Pieni ois tiine ja sais vihdoinki ensimmäisen oman corsopentueenki clown .

Muokkasin viestiin osoitteen :-) -Admin-
Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeLa Heinä 11, 2009 5:30 pm

Minäkin tunnistan Seijan Laughing Joskus sulle corsoista mailaillut, mutta mulla hukku kaikki viestit ja osoitteet bittiavaruuteen pienen kömmähdyksen takia.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
SeijaK




Viestien lukumäärä : 3
Join date : 12.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeSu Heinä 12, 2009 1:16 pm

Juups, tuttuja ollaan! Kiitos linkin laitosta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
crom

crom


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 02.03.2010
Paikkakunta : Vantaa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTi Maalis 02, 2010 6:00 pm

Max 24vk. Unkarin tuonti.


Cane Corso 26154348085679168522279
Cane Corso Img5440w
Cane Corso Img5455n
Takaisin alkuun Siirry alas
Inka




Viestien lukumäärä : 51
Join date : 19.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 1:12 am

Hieno pieni mies tuo Max Very Happy Poika näyttää jo nyt erittäin ylväältä....

Inka
Takaisin alkuun Siirry alas
Yezzi

Yezzi


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 21.09.2009
Paikkakunta : Lahti

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 3:52 am

Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä että onko corsoilla minkä verran ylensä taipuvaisuutta ihmis arkuuteen ?

Olen tässä lähi aikoina tavannut 2 corsoa jotka kummatkin arastelevat ihmisiä (aikuinen ja pentu) joten tuli mieleen että onko se yleistäkin vai olenko vain onnistunut bongaamaan 2 ei niin yleistä tapausta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Inka




Viestien lukumäärä : 51
Join date : 19.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 7:08 am

En todentotta ole mikään Corso asiantuntija mutta mitä nyt rotumääritelmää lukee ja yleistä olemusta mikä Corson pitäisi omata niin ihmis arkuus ei ole yksi niistä ! Ja ihan yleistyksenä koiran kuin koiran pitäisi olla normaali olosuhteissa neutraali ihmisiä kohtaan, arka ja pelokas kulkevat käsi kädessä ja niiden yhdistyessä isoon koiraan yleensä ei seuraa hyvää !

Inka
Takaisin alkuun Siirry alas
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 9:21 pm

Yezzi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä että onko corsoilla minkä verran ylensä taipuvaisuutta ihmis arkuuteen ?

Olen tässä lähi aikoina tavannut 2 corsoa jotka kummatkin arastelevat ihmisiä (aikuinen ja pentu) joten tuli mieleen että onko se yleistäkin vai olenko vain onnistunut bongaamaan 2 ei niin yleistä tapausta.

Tarkoitatko nimenomaan arkuutta vai kirjoitatko varautuneisuudesta, corson rotumääritelmähän sanoo; Corsoille on ominaista olla varauksellinen vieraita kohtaa, mutta se ei saa olla syyttä agressiivinen.

Sitten tietysti pitää muistaa, kaikki perhanan mörköiät ym. Meillä Conanin kanssa on pidetty mörköikää kahteen otteeseen, vajaa vuoteisena ja juuri äskettäin puolentoista vuoden ikäisenä uudelleen, jolloin kaikki on tuntunut vieraalle ja pelottavalle. Meillä on pakitettu minun selän taakse kun tuulen mukana on kulkenut muovipussi tai mitä vaan yhtä älytöntä. Vieraat ihmiset on kierretty minun selän taakse piiloon. Ensimmäisen mörköiän iskiessä, kierrettiin kaikki vieraat, jopa sellaiset jotka oli jo tutustuttu aiemmin. Toinen mörköikä koski vaan vieraita miehiä, naiset ja lapset ei enää pelottaneet.

Sitten tuo varautuneisuus vieraita kohtaan, sitä ei meillä Fitolla ole ollenkaan, Conanista se on aistittavissa. Conan on tosi reipas vieraita kohtaan, paitsi silloin kun vieras tulee meille ensimmäistä kertaa. Koira poistuu (yleensä sohvalle) ja seuraa vierasta sivusta. Vieras voi käydä silittämässä, eikä mitään agressiivisuutta, häntä heiluen ottaa vastaan, mutta oma-aloitteisesti koira ei mene vieraan luokse. Mutta kun sama vieras tulee uudemman kerran eli on tuttu, niin koira menee itse häntä heiluen ja koko kroppa hulmuten vieraiden luokse.
Takaisin alkuun Siirry alas
Illuusia

Illuusia


Viestien lukumäärä : 21
Join date : 10.07.2009
Paikkakunta : Lieksa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 9:23 pm

Crom, hienon näköinen koira tuo Max! Nimi kuulosti sen verran tutulle, että on pakko kysyä, olemmeko törmänneet Joulukuussa messarissa? (tupakkapaikalla Embarassed)
Takaisin alkuun Siirry alas
crom

crom


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 02.03.2010
Paikkakunta : Vantaa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimePe Maalis 05, 2010 12:14 am

Illuusia kirjoitti:
Crom, hienon näköinen koira tuo Max! Nimi kuulosti sen verran tutulle, että on pakko kysyä, olemmeko törmänneet Joulukuussa messarissa? (tupakkapaikalla Embarassed)

Oikeassa olet. Törmäsimme Laughing Kysyjä ei eksy tieltä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTi Maalis 09, 2010 3:58 am

Max on kyllä aivan upean värinen. Itse kun joskus corsoa mietin (ja mietin joskus edelleen) niin sininen on kyllä edelleen se lemppari. Millainen Max on tähän asti ollut?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
crom

crom


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 02.03.2010
Paikkakunta : Vantaa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeTi Maalis 09, 2010 5:26 pm

Ruttt kirjoitti:
Max on kyllä aivan upean värinen. Itse kun joskus corsoa mietin (ja mietin joskus edelleen) niin sininen on kyllä edelleen se lemppari. Millainen Max on tähän asti ollut?

Kiltti,rauhallinen,uskollinen ja lapsirakas. Tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa. Hihnassa vetää hulluna. Max on vasta pentu, et opeteltavaa vielä on.
Takaisin alkuun Siirry alas
crom

crom


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 02.03.2010
Paikkakunta : Vantaa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeMa Huhti 12, 2010 5:31 pm

Cane Corso 22032010111

Cane Corso 22032010110
Takaisin alkuun Siirry alas
Finntroll

Finntroll


Viestien lukumäärä : 32
Join date : 05.08.2009

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeLa Huhti 17, 2010 5:58 am

crom kirjoitti:
Ruttt kirjoitti:
Max on kyllä aivan upean värinen. Itse kun joskus corsoa mietin (ja mietin joskus edelleen) niin sininen on kyllä edelleen se lemppari. Millainen Max on tähän asti ollut?

Kiltti,rauhallinen,uskollinen ja lapsirakas. Tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa. Hihnassa vetää hulluna. Max on vasta pentu, et opeteltavaa vielä on.

Kuonoremmi systeemiä käyttämällä loppuu vetäminen. Itse ottanu meidän borkulle sen käyttöön. Sitä kun käyttää sen pari kuukautta ni pitäs oppii miten kuljetaan hihnassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
crom

crom


Viestien lukumäärä : 9
Join date : 02.03.2010
Paikkakunta : Vantaa

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeLa Huhti 17, 2010 2:27 pm

Kuonoremmi systeemiä käyttämällä loppuu vetäminen. Itse ottanu meidän borkulle sen käyttöön. Sitä kun käyttää sen pari kuukautta ni pitäs oppii miten kuljetaan hihnassa.[/quote]

Ollaan nyt tovi sitä käytetty. Varsinkin pitkillä lenkeillä, myös samalla treenattu pienempiä matkoja ilman ja alkaa luonistumaan. Eilen 2.5h lenkki toisen koiran kanssa ja hyvin meni Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Yezzi

Yezzi


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 21.09.2009
Paikkakunta : Lahti

Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitimeMa Elo 23, 2010 3:04 am

Onkos täältä kukaan corsojen omistaja koirineen tulossa erkkariin ?
Osaisiko kukaan kertoa minulle miten corso kuuluu seisottaa kehässä ? Kohtuu vapaasti vai onko ollut tapana jotenkin asetella koiraa ?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Cane Corso Empty
ViestiAihe: Vs: Cane Corso   Cane Corso I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Cane Corso
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» Cane Corso ja lapset

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Molossit :: Molossirodut :: Rodut-
Siirry: