Molossit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Molossit

Molossiroduista kiinnostuneille
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Uusi tulokas, seniori edustaja

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Ruttuinen

Ruttuinen


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 23.11.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Hollola

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimeTi Marras 23, 2010 3:32 am

Heissansaa teille kaikille!

Itse olen kohta 19 vuotias tyttö Hollolasta. Sanottakoon, että opiskelen eläintenhoitajaksi/maatalouslomittajaksi.
Haluaisin lisätä soppaan vielä yhden, jo ennestään tutun, mausteen. Meillä kotona asustelee ensi maaliskuussa jo 9 vuotta täyttävä englanninbulldoggi Sulo ja 5 vuotias ranskanbulldoggi Lyyli.

Sulo, tuo vanha höperömme, on ikuinen haavelija ja edellisen elämän filosofi. Kiire ei kuvaa tätä herraa, puhumattakaan äkkipikaisuudesta. Huumorin tajua koiralta ei puutu, vaikka ikä alkaakin näkyä.
Surullista, mutta totta, Sulo ei kuulu terveimpiin enkunbulleihin. Siltä on leikattu pehmyt kitalaki, tassuissa furunkuloosia, sekä sen toinen korva on kroonisesti tulehtunut ahtaan korvakäytävän takia Neutral Vanhuus hieman lisännyt korvavaivoja, mutta yhä jaksaa porskuttaa iloisena. Ei voi muuta kuin kadehtia Smile

Mitä Lyyliin tulee...*huoh* Sanotaan että kettuterrierin luonne sopisi tämän neidin kuvaamiseen Very Happy Energinen, temperamenttinen, oppiva ja hyvin, hyvin äänekäs. Poikkeus vahvistaa säännöt...kai? :'D Tosin elämän alku tälle neidille ei lähtökohdiltaan ollut paras; se oli peruutus pentu, emmekä ole täysin varmoja, millaista elämää se kasvattajan luona oli viettänyt. Ehkä siis osa syynä tähän luonteeseen. Hyvin pelokas se oli, korvatkin nousivat pystyyn vasta seuraavana iltana meille tultuaan.
Lellitty sylikoira siitä kuitenki muotoutui Very Happy

Olen palaamattoman ihastunut näihin ruttuisiin olentoihin, ja suurena haaveenani olisi hankkia bordeauxindoggi Very Happy Ja heti alkuun haluisinkin kysyä seuraavaa; onko borkun ja enkunbullin luonteessa yhtäläisyyttä? Itse en harmikseni yhtään borkkua tunne, mutta enkunbullien kanssa on tullut pelattua Very Happy

Toivottavasti mahdumme teidän värikkääseen joukkoonne Smile

PS. kuvia laitan kyllä myöhemmin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Yezzi

Yezzi


Viestien lukumäärä : 40
Join date : 21.09.2009
Paikkakunta : Lahti

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimeTo Marras 25, 2010 11:14 pm

Tervetuloa Ruttuinen !

Ruttuinen tiesitkö että Lahdessa asuu eräs englanninbulldoggi kasvattaja jolla on myöskin borkku ? Häneltä voisi olla hyvä mennä kyselemään kuinka saman tyyppisiä koiria bulldogit ja borkut ovat. Hän ehkä osaisi niitä parhaiten verrata keskenään kun omaakin kokemusta on...

Vielä kerran Tervetuloa Mastiffi Millin ja muonitus joukkojen puolesta..

Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttuinen

Ruttuinen


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 23.11.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Hollola

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimePe Marras 26, 2010 1:56 am

En ole tälläisestä tiennytkään. Tiedän kyllä yhden enkunbulli kasvattajan lahdesta, mutta siitä on jo aikaa, kun kävimme katsomassa heille tulleita pentuja. Pitääkin katsella uudelleen, jos näin lähellä asuu tämä henkilö.

Paljon kiitoksia vinkistä!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimeTo Joulu 02, 2010 7:17 am

Tervetuloa joukkoomme!

Ruttuinen on sitten hyvä, ja laittaa paljon kuvia ranskanbulldoggistanne tonne kuvaketjuun Laughing Olen läpen rakastunut tuohon rotuun, ja avokki myös. Ollut pitkään haaveena ja joskus se vielä tuleekin! Voisit oikeastaan aloittaa ihan oman ketjun ko. rodulle, mulla ainaski olis paljon kysyttävää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
Ruttuinen

Ruttuinen


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 23.11.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Hollola

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimeLa Joulu 04, 2010 1:52 am

Paljon kiitoksia Ruttt!

Noo, en sanoisi että itse rodusta juurikaan mitään tietäisin Laughing Joskus tuli Lyylin mukana tulleita papereita luettua, mutta rotuun itsessään en oli niin paneutunut. Voin tietysti omistajana vastata kysymyksiisi, mutten todellakaan ole rodun asijantuntija Very Happy


Niin surullista kuin se onkin, meidän vanha englannin herramme Sulo nukkui pois eläinlääkärin toimesta 1.12.2010 Crying or Very sad

Laittaisin kuvia, mutten osaa :/


Takaisin alkuun Siirry alas
Ruttt
Admin
Ruttt


Viestien lukumäärä : 204
Join date : 08.07.2009

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimeLa Joulu 04, 2010 6:05 am

^ Voi että, onpa surkea kuulla. Otan osaa suruusi Crying or Very sad Mikä koiruuden vei?

Olen tavannut muutaman ranskiksen ja jokaista olen voinut kuvailla erittäin leikkisäksi ja jyhkeäksi koiraksi. Aivan valloittavia. Mutta onko tuo terveys millä kantilla? Onko sun ranskiksella ollut mitään kummempia? Miten tulee toimeen muiden koirien kanssa?

Kuvia voit pistää tänne: https://molossit.palstani.com/rodut-f6/kuvia-koiristanne-t15-150.htm ja kuvia voi lisätä ihan linkkeinä jos haluaa. Mutta tuossa viestin kirjoituksen yhteydessä ylhäälle tulee pieniä laatikoita, joissa mm. Lisää kuva (jostain syystä en itse pysty kirjoittamaan koodia millä kuvan saa tähän, se ei näy lähetetyssä viestissäni)
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
Ruttuinen

Ruttuinen


Viestien lukumäärä : 4
Join date : 23.11.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Hollola

Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitimeLa Joulu 04, 2010 4:13 pm

Sulolla oli keuhkot ja vatsaontelo täynnä nestettä sydänvian seurauksena. Olimme jo aikaisemmin huomanneet, ettei se ollut yhtä halukas nousemaan portaita, mutta emme osanneet muuten arvata Crying or Very sad Se oli kuitenkin pirteä, eikä íkinä valittanut kivusta (mikä tosin tyypillistä rodulle).
Itse kuitenkin huomasin maanantaina sen mahan olevan kuin ilmapallo ja se oli todella apea ja kipeän oloinen. Harmittaa vain kun kaiken huomaa liian myöhään Crying or Very sad

Leikkisiä kyllä Very Happy Lyyli tuskin koskaan kasvaa aikuiseksi!
Ihme kyllä, Lyyli ei ole ikinä ollut sairas. Pienenä se putosi rappuset ja sen toinen olkapää kärsi, mutta muuten sitä ei ole tarvinut käyttää eläinlääkärissä O.o Sillä ei ole ollut rodulle tyypillisiä hengitystie onglemia, eikä se korise/röhkikään.
Mitä sosiaalisuuteen tulee, se on meidän oma vika. Osaksi tietysti sekin, ettei se pienenä saanut riehua sen jälkeen, kun putosi portaita. Meillä on aidattu takapiha, joten emme ole kauheasti ihmistenilmoilla liikkuneet. Ihmisiä kohtaan se on kiltti, innostuneena hyppii ja saattaa pusutella rajulla kädellä Very Happy Toisia koiria se ei juurikaan siedä; mitä isompi, sen suurempi rähinä (ego kun on talon kokoinen). Toisaalta mitä olemme Lyylia mätsäreissä käyttäneet, kehässä se ei rähise, eikä kiinnitä toisiin koiriin huomiota, elleivät tule liian lähelle. Silti sosiaalisuutta olisi pitänyt pienempänä petrata enemmän Neutral Tietysti Sulon kanssa se tuli toimeen ihan hyvin, olisi vain halunnut leikkiä enemmän kuin mitä vanha jaksoi Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Uusi tulokas, seniori edustaja Empty
ViestiAihe: Vs: Uusi tulokas, seniori edustaja   Uusi tulokas, seniori edustaja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uusi tulokas, seniori edustaja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Uusi

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Molossit :: Käyttäjien esittelyt-
Siirry: