Molossit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Molossit

Molossiroduista kiinnostuneille

PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

Aktivointi & puuhastelu

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
S.u.s.s.u

S.u.s.s.u

Viestien lukumäärä : 42

Aktivointi & puuhastelu Empty
ViestiAihe: Aktivointi & puuhastelu   Aktivointi & puuhastelu I_icon_minitimeSu Elo 02, 2009 5:31 am

Lisäsin tänne tällaisen ketjun mihin voitais kerätä yhdessä erilaisia koirien aktivoimis vinkkejä ja mukavia ajanviete tapoja. Ajattelin että olisi mukavaa tietää mitä kaikkea mukavia juttuja te teette koirienne kanssa namien piilotuksesta lähtien aina "oikeisiin" harrastuksiin asti. Täältähän voitais sitten poimia kaikki mukavia touhuja mökkeily reissuille ja arkipäivienkin iloksi.Toki voi myös laittaa vinkkejä miten koira saa aikansa kulumaan ilman ihmistä,kongit yms.

Meillä vanhemman koiran kanssa mennään usein esineen etsintää sekä sisällä ja ulkona. Nuoremman koiran kanssa ollaan samassa hommassa makkaran piilotus asteella vasta menossa. Vanhemmalle koiralle näytän esineen (lelu,avaimet,puhelin..mitä tahaansa) ja annan haistaa,sitten käsken koiran odottaa paikallaan ja piilotan esineen. Aluksi vein esineen suoraan piiloon,mutta nykyään tiputan esineen jossain vaiheessa ja kiertelen itse aluetta ympäri ennen kuin anna luvan etsiä,että koira ei voi seurata minun haju jälkeä.Tästä koira tykkää kovasti ja väsyykin kun joutuu käyttämään nenäänsä. Pennun kanssa taas vedän nakkia esim. lattiaa pitkin ja piilotan hajujäljen päähän,niin on mielekästä ja helppoa puuhaa.

Toinen suosikki puuha on "etsi mamma". Koirat paikalleen odottamaan ja sitten itse juoksen mutkitellen piiloon. Koirat sitten etsivät minut nenäänsä käyttäen luvan saatuaan. Vanhemman koiran kanssa etsitään myös vieraita ihmisiä ja koiria,mutta pentua ei paljon muiden etsiminen vielä kiinnosta. Tässäkin touhussa koirat väsyy hyvin. Smile
Hauskaa on ollut myös huomata,että meidän bullmastiffi kakara tajuaa jo nyt heti käyttää nenäänsä vaikka onkin ihan pentu vielä. Kun taas meiän bullmastiff-pitbull ei tajunnut aluksi nenänkäyttöä laisinkaan vaan ryntäili ympäriinsä ja etsi pelkästään silmien avulla minua metsästä.Nykyään kun toi bull-pitt käyttää myös nenää eikä silmiä,niin sen kanssa ollaan etsitty vieraitakin tyyppejä. Molemmat koirat on tästä aivan innoissaan ja voi sitä riemua,kun etsittävä löytyy!
Very Happy

Sitten meiltä löytyy kongit koirille ja nopat jonka sisään voi laittaa nameja.Kongi on ollut huomattavasti mieluisampi,ehkä siksi kun sinne olen survonut jauhelihaa tai maksalaatikkoa ja pakastimen kautta antanut koirille.Noppaan kun on voinut laittaa vain kuivanameja.
Takaisin alkuun Siirry alas
T-J

T-J

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 55

ViestiAihe: Leikkejä   Aktivointi & puuhastelu I_icon_minitimeMa Elo 03, 2009 3:59 pm

Tää oli hyvä aihe! Very Happy
Mä oon koittanut metsästää kaikkia vinkkejä millä aktivois vähän noita koirulin aivojakin. Smile
Makupaloja oon laittanut kipon alle ja koira on saanut itse ottaa ne sieltä. Nyt vaan se alkaa sujumaan liian nopeasti, joten tarttis keksiä uusia juttuja. cheers
Ruttt
Admin
Ruttt

Viestien lukumäärä : 204

ViestiAihe: Vs: Aktivointi & puuhastelu   Aktivointi & puuhastelu I_icon_minitimeMa Elo 17, 2009 6:21 am

Täälläkin tarvittais vinkkejä siihen miten 8 kuisen kakaran sais viettämään yksinolonsa niin ettei huonekalut kärsi. Kongi on, mutta siitä ei kauaa iloa ole ellei sinne pakasta jotain, mutta meillä ei ole pakastinta vielä uudessa kämpässä. Pehmoleluja, luita ja muita leluja annetaan. Ikkunaverhot auki että koira voi kyylätä ulos. Makkariin ei pääsyä yksinollessaan, koska tuhosi edellisen sängyn.
https://molossit.palstani.com
Finntroll

Finntroll

Viestien lukumäärä : 32

ViestiAihe: Vs: Aktivointi & puuhastelu   Aktivointi & puuhastelu I_icon_minitimeMa Elo 17, 2009 6:44 am

Varmaan kunnon luu + radio päälle ois yks keino. Saa nähdä mitä meillä tapahtuu. Ensin pitää totutella kyllä ihan vain pennusta asti, että menee takapihalle hetkeks ja tulee takas sielt ja palkitsee. Ehkä se sitten ei oo niin levoton kun kasvaa ja tajuaa et takas aina tullaan Very Happy
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Aktivointi & puuhastelu   Aktivointi & puuhastelu I_icon_minitime

Aktivointi & puuhastelu
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Molossit :: Molossirodut :: Harrastukset ja koulutus-
Siirry: