Molossit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Molossit

Molossiroduista kiinnostuneille

PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

Remmirähinä

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Ruttt
Admin
Ruttt

Viestien lukumäärä : 204

Remmirähinä Empty
ViestiAihe: Remmirähinä   Remmirähinä I_icon_minitimeMa Heinä 13, 2009 2:28 pm

Onko kellään remmirähisijää? Tai entinen sellainen? Miten pääsitte eroon tai miten olette yrittäneet päästä?

Ben on meillä jo melkeinpä entinen remmirähisijä. Alle vuoden ikäisenä se tuli minun ja vihaisen koiran väliin, kun tämä vieras koira tuli minua kohti muristen. Siitä syntyi tappelu ja yksin jouduin erottelemaan kaksi urosta toisistaan kun vieraan koiran omistaja seisoa tönötti paikoillaan vihellen koiraansa.
Tuon jälkeen Ben on ilmeisesti kokenut joutuvansa puolustamaan minua kun vastaan tulee toisia uroskoiria. Ja varsinkin jos koirat ovat olleet tummia tai mustia. Oli vielä kuitenkin suhteellisen helppoa saada Ben kouluttamalla sietämään muita uroksia jotka tulevat vastaan. Tässä siis onnistuttiin aika hyvin, kunnes oltiin tuttuni koirien kanssa ulkona. Tuttuni laumaan kuului kaksi sakemannia, uros ja sen emä. Yhtäkkiä syntyi tappelu uroksen ja Benin välille, ja siinä taas oltiin erottelemassa koiria toisistaan. Ihmettelin mistä tuollainen tappelu sai alkunsa ja päivittelin sitä tutulleni ääneen. Seuraavaksi hän sitten sanookin että tappelu varmaan johtui siitä että narttukoiralla oli alkamassa juoksut Shocked Jep, eipä voinut sanoa sitä jo siinä vaiheessa kun tapaamista ehdotelin.

Tuon jälkeen alkoi kaikki alusta. Ben oli tällä kertaa asian kanssa vielä kovapäisempi. Ollaan kontaktia harjoiteltu, harjoiteltu tuttujen koirien kanssa, namupaloja ja leluja lenkillä mukana, jne. Ihan hyvin ollaan nyt pärjätty, mutten vieläkään ihan täysin ole saanut tuota rähinää loppumaan, tai no pikemminkin kiihtymistä. Ei se enää rähise, mutta alkaa kukkoilemaan ääneti. Kuitenkin sen verran ollaan edistytty että Ben on saanut ihan vakiokaverikseen toisen urosdoggin. Mutta se on nuorempi, ja alistuu heti Benille. Jos näin ei kävisi niin tuskinpa voisivat olla yhdessä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://molossit.palstani.com
S.u.s.s.u

S.u.s.s.u

Viestien lukumäärä : 42

Remmirähinä Empty
ViestiAihe: Vs: Remmirähinä   Remmirähinä I_icon_minitimePe Heinä 17, 2009 2:32 am

Meilläkin keskustellaan bullmastiffi pennun kanssa haukkumisesta..Se kun on oppinut naapureiden koirilta,että vastaantulijat moikataan iloisella haukkumisella ja pomppimisella,minä tosin olen asiasta erimieltä.
Aluksi yritin kontakti harjoituksilla ja nameilla ohituksia,mutta eipä alkanut toimia laisinkaan.Aina vaan häntä heiluen haukkui kun näki koiran. Nykyään otan koiran lyhyeen naruun ihan mun sivulle ja sanon "nätisti",niin lähes aina onnistuu ohitus ilman haukkumista. Ja jos vastaan tulija rähisee kovasti,niin sit meiltä kuuluu wuf ja heti perään mun ei karjaisu. Tällä menetelmällä ollaan edistytty roimasti! Oli vaan mulle itselleni tässä opettelun paikka,kun toisen koiran oon opettanu pennusta asti kulkemaan vierellä löysällä narulla aina kun tulee koiria vastaan eikä koskaan ole ollut mitään haukkumis ongelmia.Mutta niinhän se menee,että se mikä toimii yhdellä,ei välttämättä toimi toisella. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas

Remmirähinä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Molossit :: Molossirodut :: Harrastukset ja koulutus-
Siirry: